Handelsbetingelser - Webshop

Vitus Guld ApS
Cvr. 33044666
Tlf. 8980 1234
Mail: info@vitusguld.dk
Adresse: Søvangsvej 1-5, 2650 Hvidovre

Opdateret 22. November 2022

Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os, om det så er i vores webshop eller fysisk i vores butik. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Når du beslutter dig for at købe én eller flere varer, så skal du igennem et par trin for at gennemføre et køb hos os.

  1. Find de varer du ønsker at købe, juster antal og ”tilføj til kurv”. Herefter går du til kurven ved at klikke på ”se kurv”.
  2. Vælg forsendelses form og ”Gå til kassen”.
  3. Indtast dine personlige oplysninger.
  4. Vælg betalingsmetode.
  5. Godkend vores handelsbetingelser, persondata politik samt tro og love erklæring.
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og ”Bekræft køb”

Indholdsfortegnelse

1) Bestilling
2) Betaling
3) Hvidvask/Svindel
4) Levering
5)Annullering, Reklamationsret, og fortrydelsesret
6) Returnering og refundering
7) Databehandling og datasikkerhed
8) Standardfortrydelsesformular

1) Bestilling

På www.vitusguld.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Det er ikke muligt at se tidligere (frem til d. 21.04.2022) ordrer ved login på webshoppen. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse samt faktura, kan du sende en mail til info@vitusguld.dk.

E-mærket

Vi er E-mærket, du kan derfor trygt og sikkert handle online hos Vitus Guld. For at blive e-mærket har Vitus Guld været igennem en ansøgningsproces, hvor det blev sikret, at alle kravene til e-mærket blev opfyldt. E-mærket udstedes af e-handelsfonden, hvor deres jurister har kontrolleret Vitus Guld grundigt. Denne kontrol omfatter bl.a. et baggrundstjek af firmaets ejere samt moms– og skattenumre, som Vitus Guld er registreret under.

Verificeret af samarbejdspartnere

Vitus Guld har gennemgået en verificeringsproces hos de store raffinaderier i Schweiz og Tyskland. I denne proces tjekker de både firmaet samt personen bag. Alle firma dokumenter samt billede id bliver tjekket i denne proces. Vitus Guld er blevet godkendt forhandler af deres ædelmetal produkter samt blevet samarbejdspartner. Vitus Guld har gennemgået denne proces ved alle vores samarbejdspartnere.

Ombytning af produkter

Vi forbeholder os også retten til at (kontakte kunden mhp. at) ændre det valgte produkt til et tilsvarende produkt med samme gram og finhed, men fra en anden leverandør, i tilfælde af at der er urimelig lang leveringstid eller ingen levering fra leverandørens side.  Hvis kunden er enig og accepter ombytningen opdateres dette på fakturaen og handlen fuldføres. Hvis kunden afslår kan handlen annulleres fra begge parter.

Vores produkter / varer

Ægtheden af vores ædelmetal produkter kontrolleres af uafhængige myndigheder i de respektive lande inden det bliver sendt til Vitus Guld i Danmark. Vitus Guld tjekker ligeledes ægtheden af produkterne på vores X-RAY maskine. Vitus Guld står inde for ægtheden af alle de produkter vi forhandler.

B2B køb

Ved erhvervshandler skal det være direktøren der skal stå som køber. Det er muligt at købe guld til sit driftsselskab eller sit Holding selskab.

Der er visse branchetyper som vi desværre ikke kan modtage ordre fra, kontakt os for at høre nærmere.

2) Betaling

Betaling med kreditkort 

Vitus Guld modtager følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Vi tager ikke kortgebyrer.

Betalingen bliver trukket med det samme når en ordre er aflagt.

Ved betaling med kreditkort skal der være overensstemmelse mellem navn på fakturaen og navn på betaleren.

Vitus Guld benytter en godkendt betalingsserver, der krypterer dine kortoplysninger, en såkaldt SSL-protokol. Dette sikrer at man ikke kan aflæse dine informationer.

For at gøre det sikkert at betale med kort, bliver du bedt om at autorisere din betaling via 3D Secure. Hvis du tidligere har registreret dit kort for 3D Secure eller tidligere har benyttet denne service, behøver du ikke registrere dig igen. Se din banks hjemmeside for mere information om denne procedure.

Betaling med Mobilepay

Det er muligt at betale med Mobilepay via online handel.

Betalingen bliver trukket med det samme når en ordre er aflagt

Ved betaling med en Mobilepay skal der være overensstemmelse mellem navn på fakturaen og navn på betaleren.

Bankoverførsel

Ved en bankoverførsel skal betalingen ske med en straks overførsel til Vitus Guld senest 3 timer efter bestillingen er afgivet. På før venligst faktura-/ordrenummer i tekst til modtager. Ved betaling med en bankoverførsel skal der være overensstemmelse mellem navn på fakturaen og navn på betaleren.

Såfremt betalingen ikke er modtaget efter 3 timer, forbeholder vi os retten til at annullere din ordre. Ved en bankoverførsel bliver varen først bestilt hos vores leverandører når Vitus Guld kan se betalingen på vores konto.

Ved en bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

3) Hvidvask

Iht. vores hvidvask protokoller og for at sikre at vores kunder ikke har været udsat for svindel med betalingskort, bankoverførsel eller identitetstyveri, forbeholder Vitus Guld sig retten til at anmode kunden om at uploade kopi af fysiske pas eller kørekort, kopi af fysiske sygesikringsbevis samt evt. kopi af fysiske betalingskort der er brugt som betalingsmiddel, bemærk at CVC-nummeret på betalingskortet ikke skal fremgå. Denne upload sendes krypteret via vores ”sikker Id upload” funktionen nederst på hjemmesiden www.vitusguld.dk

Bemærk at informationerne på pas/kørekort, sygesikringsbevis og betalingskort eller bankoverførsel skal stemme overens med oplysningerne på den placerede ordre.

4) Levering

Alle ny producerede varer er som udgangspunkt bestillingsvarer, leveringstiden fra vores samarbejdspartnere er 1-6 uger. Du bliver kontaktet med information om status på din ordre.

Levering med PostNord / GLS

Vores normale leveringstid fra vi har dine varer i forretningen er 3-5 hverdage grundet enorm travlhed (man-fre). Du modtager en e-mail med ’’tracking’’ nummer, når din pakke sendes ud. På det link kan du følge din pakke hos PostNord / GLS indenfor 48 timer. Hvis pakken ikke er nået frem senest 10 dage efter forsendelsesbekræftelsen, anbefaler vi, at du tager direkte kontakt til os.

PostNord / GLS skal have underskrift ved levering af varen til kundens private adresse, og er kunden ikke hjemme, tages pakken til en pakkeshop, hvor kunden kan afhente mod fremvisning af billed-ID.

Flex ordning PostNord / GLS

Bemærk, hvis du er tilmeldt modtager Flex ordningen har Postnord eller GLS lov til at stille pakken ved din bopæl. I dette tilfælde dækker vores forsikring ikke ved bortkomst af pakken. Vi anbefaler i så fald, at tage kontakt til fragt leverandøren ang. muligheder for undtagelse af pakke fra Vitus Guld. Er dette ikke muligt kan du afhente din ordre i en af vores afdelinger nær dig.

Hvad sker der hvis den pakke i sender med min ordre forsvinder i transportørens hænder?

Ved køb af investeringsguld og sølv fra vores webshop dækker vores transportforsikring i så fald en pakke forsvinder eller ikke leveres. Det er heldigvis sjældent at en pakke forsvinder fra transportørens hænder, men det sker desværre engang imellem. Skulle pakken forsvinde er vi afhængige af transportørens ekspederingstid før vores forsikringsselskab kan få overdraget sagen, da det først skal undersøges hvor pakken er og hvad der gik galt. Denne behandlingstid kan variere meget, men som udgangspunkt oplever vi at der kan gå op til 30 arbejdsdage før en sag afsluttes hos en transportør. Herefter får forsikringsselskabet sagen og vil behandle den indenfor ca. 7-14 dage ved normale sager. Når sagen er afsluttet hos forsikringsselskabet vil en eventuel tilbagebetaling af ordrebeløbet udbetales eller kunden kan vælge at beholde sin ordre og få varerne udleveret/tilsendt.

Fragtpriser 2022

Under kr.5.000,- = Kr. 72,-

Over kr. 5.000,- = Gratis

De angivne fragtbeløb er gældende ved levering i Danmark.

Levering til udlandet skal aftales med Vitus Guld.

Afhentning i forretningen

Der skal ved afhentning forevises fysisk pas eller kørekort, fysisk sygesikringsbevis samt evt. fysiske betalingskort der er brugt som betalingsmiddel fra samme person som har aflagt ordren.

Bemærk at informationerne på pas/kørekort, sygesikringsbevis og betalingskort eller bankoverførsel skal stemme overens med oplysningerne på den placerede ordre.

Vitus Guld forbeholder sig retten til at tage en fysisk kopi af dit billede ID, sygesikring og det fysiske betalingskort (foruden CVC-nummeret).

Det er ikke muligt at få en anden person til at afhente din ordre, selv hvis en fuldmagt foreligger. Den person der bestiller skal afhente fysisk eller få det tilsendt. 

Ved B2B ordre er det ikke muligt at lave en fuldmagt til en anden ang. afhentning, da det er direktøren der skal stå på som køber og som skal afhente ordren.

5) Annullering, reklamationsret, og fortrydelsesret

Forsinkelser, restordre eller udsolgte varer

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Vi forbeholder os også retten til at kontakte kunden mhp. at ændre det valgte produkt til et tilsvarende produkt med samme gram og finhed, men fra en anden leverandør, i tilfælde af at der er urimelig lang leveringstid eller ingen levering fra leverandørens side.  Hvis kunden er enig og accepter ombytningen opdateres dette på fakturaen og handlen fuldføres. Hvis kunden afslår kan handlen annulleres fra kundens side.

Prisfejl  

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. Vi er ikke ansvarlige når der foreligger force majeure forhold og vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.

Reklamationsret

Der er 2 års reklamationsret på varekøb iht. købeloven når du handler hos os som forbruger. Kontakt os inden du sender varen. Denne reklamation gælder for fejl i produktet såsom materiale- eller fremstillings afvigelser. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader sket ved forkert håndtering af produktet.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ’’rimelig tid’’ efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to mdr. efter at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vitus Guld vil dække retur fragtomkostningerne i et rimeligt omfang, såfremt reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Varen sendes til:

Vitus Guld ApS

Søvangsvej 1-5

2650 Hvidovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Erstatning/Refusion

Hvis der er aftalt refusion, bedes du sende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Ingen fortrydelsesret på varer hvor prisen afhænger af udsving på markedet/finansielle markedet, her investeringsguld og sølv samt Diamanter.

Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på varer, hvor prisen afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og disse udsving kan ske i fortrydelsesperioden, som f.eks. guldbarrer, guldmønter, Diamanter, sølvbarrer, sølvmønter, platinbarrer, platinmønter, palladium barrer, palladium mønter. Vi tilbyder dog en tilbagekøbspris på 2 % under verdensmarkedsprisen på guldbarrer og guldmønter og gældende sølvpris på sølvbarrer og sølvmønter under fanen guldpriser. ingen returkøb på Diamanter. Prisen på ædelmetaller udregnes på den dag Vitus Guld modtager varen fysisk. Varen skal være i samme intakte stand som modtaget af kunden.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Fortrydelsesret for andre varer end investeringsguld og sølv samt Diamanter mv., hvor prisen ikke afhænger af udsving på markedet. Her tale om udelukkende smykker. 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Brug af fortrydelsesretten skal ske skriftligt på mail: info@vitusguld.dk. Det skal tydeligt fremgå at man ønsker at gøre brug af de 14 dages fortrydelsesret. Du kan også vælge vores standardfortrydelsesformular, som du modtager på e-mail ved køb. (Du kan også downloade her)

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

6) Returnering og refundering

Returnering og refundering gælder kun for varer der ikke afhænger af udsving på verdensmarkedsprisen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer f.eks. ved at file i en guldbarre/sølvbarre, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for fragtomkostninger for pakkens returnering, og du hæfter selv for eventuelle skader, som opstår under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Varer med beløb over kr. 300.000 skal afleveres fysisk i en af vores afdelinger.

Udgifterne til returnering forventes højst at koste: Kr. 500,-

Returnering gælder ikke investeringsguld og sølv medmindre det at kunden gerne vil sælge det igen. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Husk, dette gælder ikke investerings guld og sølv.

Reklamationer og fortrydelse af varer bedes sendt til:

Vitus Guld ApS
Søvangsvej 1-5
2650 Hvidovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Ansvaret for pakken overgår først til Vitus Guld når den er leveret og kvitteret for. Der modtages ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

7) Databehandling og datasikkerhed

Behandling af kundeoplysninger

Vitus Guld behandler alle kundeoplysninger i overensstemmelse med gældende regler. Ved køb af varer på vores webshop accepterer du at du kan blive kontaktet telefonisk eller via e-mail ang. din ordre.

Privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger

Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt

I forbindelse med dit køb hos Vitus Guld ApS har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt:

Dit navn

Din adresse

Din e-mailadresse

Dit telefonnummer

Dine betalingsoplysninger

Disse personoplysninger behandler og videregiver vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen [samt i en efterfølgende periode på 2 år, så du lettere kan handle hos os en anden gang].

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. PostNord eller GLS med henblik på levering af dine indkøb.

Behandling af personoplysninger – samtykke

Når du har lagt en ordre giver du samtykke til, at vi må kontakte dig pr. e-mail med Trustpilot invitationer, og du kan selv afmelde Trustpilot ved modtagelse af mail fra dem.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på Info@vitusguld.dk.

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger ’’Quickpay/Swedbank” og til håndtering af dine køb ’’Woocomerce’’. Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på vitusguld.dk er Vitus Guld ApS.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til

Vitus Guld ApS
CVR-nr. 33044666
Søvangsvej 1-5
2650 Hvidovre
8980 1234
E-mail: info@vitusguld.dk

Hvis der er fejl i vores oplysninger, har du ret til at få dem rettet, så vi har de rigtige, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Ønsker du at udnytte din ret til ændring eller begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger eller til dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare, da vi har pligt til at opbevare regnskabsoplysninger i 5 år, jf. bogføringsloven.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at skrive til ovenstående mail.

Hvis du ønsker at klage over Vitus Guld’s behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Klagemuligheder & Spørgsmål

Har du en klage over et produkt eller andet er du velkommen til at kontakte os, så vi kan løse problemet. Vitus Guld har Danmarks bedste kundeservice så mon ikke vi finder en løsning der tilgodeser begge parter. Vi vil i hvert fald gøre vores ypperste, for at du får en positiv oplevelse af os som firma og din handel med os.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan ringe til os på 8980 1234 eller skrive en mail til os på info@vitusguld.dk så skal vi med glæde hjælpe dig. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

8) Standardfortrydelsesformular Vitus Guld ApS

Standardfortrydelsesformular Vitus Guld ApS

(Denne formular udfyldes og returneres kun hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Vitus Guld ApS
Søvangsvej 1-5
2650 Hvidovre
E-mail: info@vitusguld.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: (Notér et fakturanummer eller ordrenummer)

Faktura-/ Ordrenummer: _______________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Book møde allerede i dag

Er du i tvivl om hvad du har liggende? Vil du gerne have en vurdering på forhånd, er du velkommen til at sende et billede af dine genstande hvor stemplerne fremgår tydeligt.

ID Upload

Ekstraordinær Travlhed

Vi oplever en enorm travlhed efter vores Tv2 News indslag samt rigtig høje guld & sølvpriser.

Derfor vil der være længere behandlingstid på ordrer lagt på vores webshop, på telefonen og på mail henvendelser. Vi takker for jeres forståelse :)    

Travlt